star social-channel-googleplus surface account images colour extern-link map location store-on star brush paint-rol paint tester conditions delivery payment minus_16px plus_16px close_16px arrow-down_16px arrow-up_16px arrow-right_16px selected_16px email external-link social-facebook social-googleplus social-twitter list work business clients painters-icons-v2-source_pdf social-channel-facebook social-channel-instagram social-channel-instagram2 social-channel-twitter social-channel-youtube carrousel_prev carrousel_next download save-colour-off shopping-cart shopping-list store-finder search share save-colour-off2 save-colour-on info-off info-on workspace loader close

Wat klanten over je moeten weten

Klant

Geweldige eerste indrukken zijn belangrijk, maar het kan verleidelijk zijn klanten te snel te veel te vertellen. Deze checklist is onze richtlijn voor een goede start van de relatie met de klant

Jij bent een expert

Deel tijdens de eerste ontmoeting met een nieuwe klant de terreinen waarop je deskundig bent, hoelang je als schildersbedrijf actief bent in de branche en eventuele contacten met specialistische vaardigheden waar je een beroep op kunt doen. Ga er niet van uit dat een klant zich bewust is van je complete reeks vaardigheden. En: hoe relevanter je ervaring, des te beter het is; als je al eerder hebt gewerkt in de straat of het gebouw van de klant of in een soortgelijk woningtype, vertel dat dan.

 

Jij bent een professional

EenEen officiële erkenning schenkt nieuwe klanten vertrouwen en dat is belangrijk voor het onderhouden van een goede relatie. Een erkenning biedt je ook wezenlijke ondersteuning en bescherming. Vermeld elk relevant lidmaatschap, samen met eventuele verzekerings- of professionele garanties die de klant extra vertrouwen kunnen schenken.

 

Jij bent rechttoe-rechtaan

Schilderen en decoreren kan overlast veroorzaken. Wees daar vooraf eerlijk over, maar vertel de klant ook hoe je werkt: ruim je aan het eind van de dag alles netjes op, of neem je telkens alles weer mee? Als de klant weet hoe je werkt (en met wie), is het voor hem gemakkelijker zich voor te stellen hoe je werkt in zijn huis.

 

Jij bent inspirerend

Mensen maken verbinding met verhalen, dus zoek naar manieren om zo over uw bedrijf te vertellen. Dat kan bijvoorbeeld aan de hand van voor-en-na-afbeeldingen van eerdere opdrachten, verschillende afwerkingsmogelijkheden en stijlen die u kunt gebruiken, of verklaringen van tevreden klanten. Maak dus nuttig gebruik van uw presentatiemap . Potentiële nieuwe klanten willen weten of u net zo opgetogen bent over de mogelijkheden van de ruimte als zij zelf zijn.

 

U bent aanspreekbaar

Als je gemakkelijk te vinden bent en ook online aanwezig bent, geeft dat klanten de geruststelling dat je bedrijf geen eendagsvlieg is. Wijs hen op je website en je social media-accounts[LINKTO: Boost your reputation using social media (P1_B1_01)], als je die hebt. Vermeld ook je fysieke adres op eventuele visitekaartjes, samen met je telefoonnummers en social media-accounts.

AkzoNobel

Nieuw

Hoe je een eerlijke reactie van de klant krijgt

Lees meer

Houd je klanten blij bij elke opdracht

Lees meer

Offertes gemakkelijker gemaakt

Lees meer

Het vinden van nieuwe klanten

Lees meer