star social-channel-googleplus surface account images colour extern-link map location store-on star brush paint-rol paint tester conditions delivery payment minus_16px plus_16px close_16px arrow-down_16px arrow-up_16px arrow-right_16px selected_16px email external-link social-facebook social-googleplus social-twitter list work business clients painters-icons-v2-source_pdf social-channel-facebook social-channel-instagram social-channel-instagram2 social-channel-twitter social-channel-youtube carrousel_prev carrousel_next download save-colour-off shopping-cart shopping-list store-finder search share save-colour-off2 save-colour-on info-off info-on workspace loader close

Nazorg voor schilders en in contact blijven

Klant

Afronden van een opdracht betekent nog niet dat u klaar bent met de klant. Bekijk hoe het bouwen aan een goede klantrelatie uw bedrijf verder kan laten groeien.

Zelfs nadat de opdracht is afgerond, kan het contact houden met een klant kansen op toekomstig werk betekenen. Ongeacht of ze aan u denken voor een volgend project of uw diensten willen aanbevelen bij vrienden, contact houden creëert nieuwe kansen.

 

Bijwerken

Het in uw prijs opnemen van bijwerkdiensten gedurende drie maanden nadat u een opdracht hebt voltooid, betekent dat u in contact blijft met uw klant en toont tevens uw aandacht voor detail. Repareer eventuele slijtplekken die zijn ontstaan; het is een geweldige manier om dat beetje extra service te verlenen.

 

Laat van u horen

Aanbevelingen zijn de beste vorm van reclame dus het is goed bij uw klant in gedachten te blijven. Stuur hem na drie maanden een e-mail om na te gaan of hij nog steeds tevreden is en om te informeren of er wellicht nieuw werk gedaan moet worden. Het op deze manier bouwen aan een relatie met klanten helpt vertrouwen te wekken zodat u de eerste bent die gebeld wordt voor toekomstige projecten.

 

Presenteer uzelf

Langdurige contacten kunnen moeilijker worden nadat de opdracht is uitgevoerd. Eén mogelijkheid is uw meest recente werk te presenteren in halfjaarlijkse e-mails aan een lijst eerdere klanten. Dit houdt u hoog in hun herinnering voor eventuele nog komende projecten of aanbevelingen, en kan mensen een beter begrip geven van uw deskundigheid. Niet zeker over wat u moet schrijven? Klanten kunnen geïnteresseerd zijn iets te horen over uw recente projecten (met foto's), eventuele cursussen die u hebt gevolgd om uw kennis bij te schaven, innovatieve nieuwe producten waarmee u hebt gewerkt en nieuwe kleurcollecties die hen zouden kunnen inspireren.

 

Netwerken

Vertrouwen is de sleutel naar terugkerende klanten. Toon uw deskundigheid door middel van uw netwerk van aanbevelingen in de branche. Als uw klant ook nadenkt over dakbedekking, beveel dan een goede dakdekker aan. U zult zien dat uw klanten uw vertrouwde advies gaan vragen over hun projecten, waarna ook andere vakmensen u gaan aanbevelen bij hun klanten.

Nazorg en in contact blijven-823x463

Nieuw

Hoe je een eerlijke reactie van de klant krijgt

Lees meer

Houd je klanten blij bij elke opdracht

Lees meer

Offertes gemakkelijker gemaakt

Lees meer

Het vinden van nieuwe klanten

Lees meer