star social-channel-googleplus surface account images colour extern-link map location store-on star brush paint-rol paint tester conditions delivery payment minus_16px plus_16px close_16px arrow-down_16px arrow-up_16px arrow-right_16px selected_16px email external-link social-facebook social-googleplus social-twitter list work business clients painters-icons-v2-source_pdf social-channel-facebook social-channel-instagram social-channel-instagram2 social-channel-twitter social-channel-youtube carrousel_prev carrousel_next download save-colour-off shopping-cart shopping-list store-finder search share save-colour-off2 save-colour-on info-off info-on workspace loader close

Hoe u presentaties gebruikt tijdens besprekingen met klanten

Klant

Zorg dat uw werk een langdurige indruk achterlaat – ontdek hoe u presentaties gebruikt om nieuwe klanten te winnen

Presenteren van uw werk is een geweldige manier om te laten zien wat u kunt en indruk te maken bij uw klant. Met behulp van de Expert-app op uw smartphone of tablet kunt u uw werk digitaal zo organiseren dat uw vaardigheden het best uit de bus komen.

 

Organiseren van uw presentatie

Arrangeer uw werk op een duidelijke manier: bijvoorbeeld een mix van kamertypes, kleuren of gebouwtypes. Als u een specialist bent, concentreer u dan op uw deskundigheidsgebied, ongeacht of het gaat om muurschilderingen, monumenten of decoratief schilderwerk. Zie ‘Hoe uw presentatie organiseren voor meer richtlijnen. 

 

Aanpassen aan elke opdracht

Als u al een idee hebt van wat de klant wil, overweeg dan een presentatie op maat te maken die relevant is voor de verwachte opdracht waarover de bespreking gaat. Door werk te laten zien dat aansluit op zijn instructies weet de klant dat u begrijpt wat hij wil.

 

Kwaliteit boven kwantiteit

Tussen de 10 en 20 sterke afbeeldingen is veel effectiever dan 50 middelmatige plaatjes. Dit maakt het voor de klant ook gemakkelijker er doorheen te bladeren.

 

Gebruik hem op een natuurlijke manier

Laat uw portfolio spaarzaam zien – harde verkoop kan ontmoedigend werken, vooral als de klant al heeft besloten wat hij wil. Uw presentatie is er om uw verkoopverhaal te ondersteunen. als uw klant een kenmerkende wand noemt, neem dan de kans te baat om hem een soortgelijk project te tonen dat u deed voor een andere klant. Samen met uw normale presentatie herinnert dit hem eraan dat u naar hem luistert in plaats van alleen maar een standaard verkoopverhaal af te steken.

 

Praat hem er doorheen

Leg uw klant uit terwijl u hem uw portfolio laat zien, wat hij ziet en vertel hem wat over het proces dat heeft geleid tot het uiteindelijke resultaat. Dit biedt u de kans om uw kennis en ervaring te tonen en helpt de klant het desbetreffende werk te begrijpen vanuit verschillende invalshoeken

Hoe presentaties gebruiken tijdens besprekingen

Nieuw

Hoe je een eerlijke reactie van de klant krijgt

Lees meer

Houd je klanten blij bij elke opdracht

Lees meer

Offertes gemakkelijker gemaakt

Lees meer

Het vinden van nieuwe klanten

Lees meer