star social-channel-googleplus surface account images colour extern-link map location store-on star brush paint-rol paint tester conditions delivery payment minus_16px plus_16px close_16px arrow-down_16px arrow-up_16px arrow-right_16px selected_16px email external-link social-facebook social-googleplus social-twitter list work business clients painters-icons-v2-source_pdf social-channel-facebook social-channel-instagram social-channel-instagram2 social-channel-twitter social-channel-youtube carrousel_prev carrousel_next download save-colour-off shopping-cart shopping-list store-finder search share save-colour-off2 save-colour-on info-off info-on workspace loader close

Afronding van het project en wat te doen zodra de verf droog is

Klant

Het harde werk zit erop. De volgende stap is ervoor zorgen dat je project het beste resultaat oplevert

Een project eindigt niet op het moment dat de verf droog is. Nee, dit is het moment om de meeste waarde toe te voegen voor je bedrijf: een goede laatste indruk kan leiden tot een positieve reactie van de klant, herhaalopdrachten en geweldige aanbevelingen voor potentiële nieuwe klanten.

 

De grote onthulling

Laat je vakmanschap stralen met een grondige schoonmaak van de werkplek: dit is het moment dat je het huis weer oplevert aan de klant en, voor een maximale impact, er mag geen teken meer te zien zijn van al het harde werk dat je hebt verricht. Zet alle meubels die verplaatst waren voor het project weer terug op hun plaats, haal alle gereedschap weg en denk even na over de verlichting: natuurlijk licht is het best, dus open eventuele gordijnen of zonweringen. Als de kamer dan nog donker is, zet dan enkele lampen aan.

 

Doe een stapje terug

Woningdecoratieprojecten zijn erg persoonlijke ervaringen. Geef je klant de tijd en de ruimte om het voltooide werk te bekijken. Wees niet te gehaast met het vragen naar hun mening of een reactie van de klant, maar wees klaar om te luisteren als zij er aan toe zijn om te reageren.

 

Biedt inzicht

Klanten kunnen zich nerveus voelen als zij een voltooid project voor het eerst zien. Als ze eenmaal de kans hebben gehad om alles in zich op te nemen, bied hen dan je professionele mening over de afwerkingen en waarom je meent dat die werken.

 

Moedig reacties aan

Voel je vol vertrouwen om te vragen naar de mening van je klant. Laat de klant weten hoe waardevol die is en wees bereid ernaar te luisteren. Als de reactie van de klant positief is, vraag dan of hij bereid is een referentie te schrijven. 

AkzoNobel
Achèvement de projets des peintres

Nieuw

Hoe je een eerlijke reactie van de klant krijgt

Lees meer

Houd je klanten blij bij elke opdracht

Lees meer

Offertes gemakkelijker gemaakt

Lees meer

Het vinden van nieuwe klanten

Lees meer